zondag 24 oktober 2010

Pennenzakjes voor schoenmaatjes


De school van mijn kinderen doet ieder jaar mee met 'Schoenmaatjes' van Edukans. Erg leuk en leerzaam, vind ik. We vullen 2 schoenendozen. Een meisjesdoos en een jongensdoos. Daar gaan allerlei schoolspulletjes, een knuffel, wat klein speelgoed en toiletartikelen in. De kinderen hebben plezier in het uitzoeken van de spulletjes in de winkel en kiezen tot slot iets van henzelf om er in te doen.

De pennenzakjes kwamen dit jaar natuurlijk niet uit de winkel. Ik maakte ze vanmiddag. Mijn dochter kon niet kiezen welke stof aan de buitenkant kwam, dus het werd half-om. Mijn zoontje vond het pennenzakje met de sterren en de raket zo mooi, dat hij daar ook wel een kussen van wil op zijn kamer. Leuk, daar ga ik voor zorgen!

Even de brief van school erbij gaan zoeken vanavond. Om te kijken wat de uiterste inleverdatum van de schoenendozen is. Want als er nog tijd is, maak ik nog toilettasjes.

De kinderen mogen de schoenendozen zelf inpakken en versieren. En zo worden het èchte cadeaus!


4 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk geworden. Daar zullen de kinderen vast heel blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk geworden, mooi gemaakt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whow die zijn heel mooi en geworden, leuk he als je dit soort dingen zelf kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je er bent! Ik ben heel nieuwsgierig naar wat je ervan vindt. Laat je een berichtje achter? Ik waardeer het zeker.