donderdag 9 september 2010

Rok met matching haarband


In het weekend maakte ik dan eindelijk een start met een rokje. Ik had nog nooit een echt kledingstuk gemaakt. Ja, een pocahontas-verkleed-jurk. Maar dat telt natuurlijk niet echt.

Nu dus voor de 'echt'. Zonder patroon. Maar met een voorbeeldrokje ernaast. Ik dacht dat het niet zo heel erg was dat dat rokje wat te groot is. Dus ik tekende, knipte en deed diverse pogingen tot het in elkaar zetten. Zelfs met een blinde rits. Ik blijf leren.

En zie hier het resultaat. Mijn dochter vindt hem schitterend. Ik vind hem wat te groot en niet zo netjes afgewerkt. Maar ik heb er weer veel van geleerd. De stof voor een paar volgende 'echte' kledingstukken ligt al klaar.

En na het ongeluk van gisteren, maakte ik er gisteravond natuurlijk de matching haarband bij. En zo lijkt het al een stuk minder erg.

5 opmerkingen:

  1. Wat knap gemaakt, dat doe ik je niet na hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat kan jij goed met de naaimachine overweg zeg en wat een geweldig leuk setje is dit geworden voor je dochtertje...

    lieve groetjes Coby x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk modelletje....en voor de 1ste keer is het echt niet verkeerd! Moet je soms de afwerking in kledingwinkels zien!!!
    Hardstikke leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, jouw dochtertje heeft ook zo'n mooie haartjes als mijn Janne. Prachtig.
    Die van Janne willen echter maar niet groeien. Ze zou zoooo jaloers zijn, moest ze dit zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig rokje trouwens! De stof staat haar beeldig.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je er bent! Ik ben heel nieuwsgierig naar wat je ervan vindt. Laat je een berichtje achter? Ik waardeer het zeker.